Küçük mutlulukların adresi...

15 Haziran 2010 Salı

Sıcak Yaz Günlerine Serin Bir Tarif...Limoncuk

Dedem Gazi Antepli'dir benim.Anneannem de Ege'li,babacığım da Konya'lı olunca karışık bir mutfağa sahibiz.
Pasta üzerinde uzmandır anneciğim, yaptığı çeşit çeşit yaş pastaların tadı damaklarında kalır yiyenlerin..
Ben...
Okul ve iş ikilisi zamanımın büyük bir kısmını aldığından mutfakta olmamın verdiği hazzı evleninceye kadar alamadım. İş başa düşünce taktım önlüğümü, usulca çaldım mutfağın kapısını...
Yemekler,pastalar,zeytinyağlılar derken, sevdiceğimde iştahlı olunca uzman oldum bu konularda...
Mutfak büyük bir zevk benim için..Fazla söze gerek yok..
Limoncuk Huzurlarınızda:)


1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 limon kabuğu rendesi ve yarım limonun suyu
 yarım çay bardağı krema
1 paket yulaflı bisküvi


Süt,şeker ve unu karıştırarak pişiriyoruz.Koyulaşınca limon kabuklarını,yarım limon suyunu ve kremayı da ilave edip bir taşım daha kaynatıyoruz.
Bisküvileri ufak parcalara ayırıp kalıbımıza azar azar paylaştırıyoruz.Sıcak muhallebimizi de doktukten sonra Lımoncuğu buzdolabında soguyuncaya kadar bekletiyoruz.
Ben yukarıda görmüş olduğunuz kağıt kalıpları kullandım.Dilerseniz borcama da dökebilirsiniz.
Taze nane ve limon dilimleri ile süsleyip sevdiklerinize sunabilirsiniz.

7 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Oyy canım!
Merhaba..
Blogun hayırlı olsun ne kadar cici maşallah :)
Kuş gibisindir şimdi,yeni doğmuş misali..
Beraberce ilerleriz,destek oluruz birbirimize inşaAllah..

Tarif çok güzel denemek isterim limon var içinde mmmm :)

Üstün Dökmen'i de çok sever takip ederim..
Blogun tam dişime göre olacak anlaşılan..

Hadi bakalım hayırlı bloglar gülüm

Öperim yürekten..

BD Kurabiye dedi ki...

ah tatlımmm ; kendin gibi şekerpare bir bloğun varmışta benim haberim yokmuşşş...
bu gün için sıcak marmarisi serinletecek bir tatlı arıyordum tarif beni buldu şansıma..
o güzel lezzetli ellerine sağlık....
burcuözge

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Canım güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Seninde çok cici bir bloğun var. Ellerine emeğine sağlık. Bundan sonra sık sık görüşmek dileğiyle...

Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

çok cici renkleri güzel bir blog olmuş hayırlı olsun
tarifinde değişik ve pratik ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Balperisi dedi ki...

Pepela güzel yorumun için çok teşekkür ederim.
Eğer büyümeye devam eden bir blog olursam ilk yorumcum ödülünü sahibesi olduğunu duyurmuş olayım..


Sevgili Burcum neşeli kıpı kıpır arkadaşım:)
Tatlı yorumuna çok teşekkür ederim.
Yapıp gönderebilsem keşke sana limoncuğu
Her zaman beklerim:))

Özlemciğim çok teşekkür ederim.Senin blogun gibi capcanlı ve harika tariflerle dolu olması için uzun yol katetmesi gerekiyor.
Görüşmek üzere...

Sarı mutfağın güzel sahibi:)İlk olarak hoşgeldin diyeyim. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim.
Sevgiyle kal..

Unknown dedi ki...

vilicim çok begendim limoncukla poğacayı ilk fırsatta deneyeceğim...zaten annem hiç çörek börek bilmiyosun deyip duruyo :P belki birazcık içi rahatlar....öpt ellerine sağlık

Balperisi dedi ki...

Ahh kezbanim, annenin yaptigi cevizli baklavanin tadi hala damagimda:)
Anne marifetli olunca kizindan da beklemesi gayet normal degil mi?
Bende operim canim benim:)
Hoscakal